Verksamhetsberättelse 2009

Verksamhetsberättelse för år 2009  för Skummeslövs Tennisklubb

Styrelsen har utgjorts av: Peter Thesleff (ordf), Per Selldén (v ordf), Curt-Åke Nyström (kassör), Bengt Mexnell (sekr), Ingrid Sturén (ledamot), Per Arvid Bergman (ledamot), Peter Lincoln (ledamot), Olof Selldén (suppl) och Lise-Lotte Wejklint (suppl).

Styrelsen har hållit tre protokollförda sammanträden samt ett flertal informella diskussioner och överläggningar.

Under säsongen har upprustningen av anläggning fortsatt. Klubbhuset har fått ny väggpanel och målats om, ny köksinredning och upprustning av omklädningsrum och duschar. Vi vill tacka de entusiastiska medlemmar som har lagt ner ett stort arbete och Badortsföreningen för, ett mycket uppskattat, ekonomiskt bidrag. Dessvärre har klubben vid två tillfällen utsatts för inbrott och vandalisering Efter polisanmälan och efter samråd med polisen har ett antal förebyggande åtgärder vidtagits.

Sommaren 2010 bjöd på både sol och regn. Den anställda personalen, engagerade medlemmar och styrelsen har bidragit till att hålla anläggningen i gott skick. Micke Sundén som skött banorna under hela säsongen har gjort ett storartat arbete.

Antalet starter i Skummeslövsspelen var cirka 500. Som följd av det vackra vädret kunde tävlingen genomföras helt planenligt med traditionsenligt prisutdelning direkt efter finalerna. Vi vill tacka tävlingsledningen med Peter Lincoln och Christian Altinius i spetsen.

Det andra stora arrangemanget var junior-SM för 14- och 18-åringar i augusti.Vi fick mycket beröm om positiva reaktioner för arrangemanget. Tävlingsledningen, som ibland jobbade nästan dygnet runt, lyckades, trots en hel del regn, få allting att fungera. Vi vill tacka alla domare och övriga funktionärer för fina insatser.

Bland övriga aktiviteter som genomförts kan nämnas damdubbel, drop-in på torsdagskvällarna, två blixtdubbelturneringar, tennisen dag och klubbmästerskapet, i samtliga fall med ett bra deltagarantal. Vi vill tacka Ingrid Sturén, P-A Bergman, Bengt Mexnell, Olof Selldén med flera för ett stort engagemang. Tennisskolan, under ledning av Svante Malmsten, har varit mycket uppskattad och lockat ett stort antal deltagare. Vidare har ett antal matcher i både Båstadtennis och Veteran-SM spelats på Skummeslövs Tennisstadion..

Föreningen vill sist, men inte minst, tacka våra samarbetspartners: Sportshopen i Båstad, Badortsföreningen, Jörnqvist/Emilsson Fastighetsbyrå AB, Olssons Åkeri AB, Elektrotjänst i Skottorp AB, Sparbanken Gripen, Maxi Mellbystrand, Svens Livs, Sinclair Offset HB, McDonalds Mellbystrand, Solstickans Vandrarhem, Laholms Kakel AB. Er insats är mycket viktig. Vi vill särskilt framhålla Sportshopen i Båstad som sponsor för Skummeslövsspelen.

Skummeslövsstrand 2010-03-03

Peter Thesleff                       Bengt Mexnell                     Ingrid Sturén

Curt-Åke Nyström              Per Selldén                          Olof Selldén

Per Arvid Bergman             Peter Lincoln                      Lise-Lotte Wejklint